آمل . انتهای کلاکسر . روبروی کمربندی . دریای 79.1
شبانه روزی
چهارشنبه, 06 اردیبهشت 1402

اولین دو دیفرانسیل در ایران‌‌خودرو

گروه خودرو - شرکت ایران‌خودرو پس از تولید انواع خودروهای سواری و هاچ بک در سال‌های گذشته این بار اقدام به تولید خودروی دو دیفرانسیل کرده است . شرکت ایران‌خودرو سال گذشته و به منظور تولید اولین خودروی دو دیفرانسیل خود با شرکت سوزوکی ژاپن وارد مذاکره شد در ابتدا یک هزار دستگاه خودروی گراند ویتارا به صورت CBU وارد بازار خودرو کشور شد و پس از یک سال، روز گذشته خط تولید این خودرو در شرکت ایران‌خودروی خراسان با حضور معاون اول رییس‌جمهور ، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو جمعی از صنعتگران خراسان رضوی افتتاح شد .

گراند ویتارا به کشور‌های منطقه صادر می‌شود . 

به گزارش روابط عمومی‌ ایران‌خودرو ، ‌ظرفیت تولید این خودرو با توجه به نیاز بازار تا ۱۰هزار دستگاه در سال قابل افزایش است .

مدیر عامل شرکت ایران خودرو خراسان ، در مورد مزایا و قیمت خودرو گراند ویتارا تصریح کرد:‌ قیمت پایه این خودرو ۳۳‌میلیون تومان بوده و کم مصرف‌ترین خودرو دو دیفرانسیل در بازار خودرو ایران است به طوری که در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۶/۷ لیتر مصرف می‌کند .

مدیر عامل ایران خودرو خراسان با اشاره به ایمنی بالای این خودرو گفت :‌ خودرو گراند ویتارا ازنظر زیست محیطی دارای استاندارد یورو۴ است .

وی تصریح کرد :‌ حدود ۴‌هزار دستگاه خودرو گراند ویتارا در سال‌جاری تولید وبه بازار عرضه می‌شود .

این مقام مسوول تاکید کرد :‌ قرار است این خودرو در آینده نه چندان دور به بازار کشور‌های آسیای میانه و کشور‌های مشترک‌المنافع صادر شود .

به گفته سیادت برای خدمات پس از فروش این خودرو ۱۲ نمایندگی درسطح کشور به طور کامل و تخصصی مجهز شده اند و بقیه نمایندگی‌ها نیز خدمات پس از فروش اولیه را ارائه می‌دهند .

مدیر عامل شرکت ایران خودرو خراسان یاد‌آور شد :‌ نیاز کشور به خودرو‌های دو دیفرانسیل سا لانه ۳۰‌هزار دستگاه است که بخشی از این نیاز با واردات تامین خواهد شد .

وی با اشاره به اینکه گراند ویتارا محصول سال ۲۰۰۵ ژاپن است،‌ اذعان داشت :‌ این خودروبا مو تور ۲۰۰۰ سی سی با دنده اتوماتیک و معمولی به بازار خودرو کشور عرضه می‌شود . 

سیادت تاکید کرد:‌هیچ گونه نگرانی از بابت تامین قطعات یدکی این خودرو وجود ندارد و شرکت ایران خودرو خراسان تمیهدات لازم را در این زمینه تدارک دیده است.

ایران‌خودرو خراسان به شهر صنعتی خودرو تبدیل می‌شود . 

منوچهر منطقی ، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز در این مراسم در آستانه عملیات اجرایی ایجاد پارک تامین‌کنندگان عنوان کرد : پارک صنعتی با سرمایه‌گذاری ۱۰۲‌میلیارد تومانی بخش خصوصی و استقرار ۶۰ واحد قطعه‌سازی راه‌اندازی می‌شود و هم اکنون تأمین زمین و طراحی زیربناهای آن انجام و آماده واگذاری زمین به قطعه سازان و مجموعه سازان است .

وی هدف از ایجاد پارک تامین‌کنندگان و خوشه‌های صنعتی را استقرار و تمرکز تامین‌کنندگان در مجاورت سایت ایران‌خودرو خراسان، کاهش هزینه‌های حمل ، ارتقا کیفیت ، کاهش ضایعات و به حداقل رساندن موجودی انبار از طریق ایجاد خوشه‌های صنعتی عنوان کرد .

وی اظهار داشت : در فاز اول و طی یکسال آتی ۱۰ واحد مجموعه ساز مستقر می‌شوند و در فاز دوم با استقرار حداقل ۶۰ واحد مجموعه ساز این پارک صنعتی به بهره‌برداری می‌رسد . مدیر عامل گروه صنعتی ایران‌خودرو میزان اشتغال زایی این پروژه را در هنگام بهره‌برداری کامل ۳۸۵۰ نفر اعلام کرد .

وی تصریح کرد : هم اکنون تولید مجموعه داشبورد و صندلی در پارک تامین‌کنندگان راه‌اندازی شده است .

دکتر منطقی استراتژی ایران‌خودرو خراسان را افزایش رقابت پذیری برای تحقق پایگاه صادراتی محصولات ایران خودرو خراسان عنوان کرد . مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو افزود : محصولات فعلی این شرکت پژو پارس، پژو ۴۰۵دوگانه سوز و معمولی و خودرو جدید گراند ویتارا بوده و محصولات جدید دیگری با همکاری شرکت‌های دیگر بین‌المللی نیز در برنامه آتی شرکت پیش‌بینی شده است . وی یادآور شد : این شرکت ، اولین سایت جامع تولید خودرو کشور است که خط مونتاژ نهایی و خط بدنه آن به طور کامل توسط متخصین شرکت تام ایران‌خودرو طراحی و بیش از ۸۰‌درصد ماشین‌آلات و تجهیزات ، ساخت صنعتگران ایرانی است .

اولین دو دیفرانسیل در ایران‌‌خودرو اولین دو دیفرانسیل در ایران‌‌خودرو